onsdag 19. august 2009

En liten presentasjon:)

Nå lurer jo du garantert på hvem jeg er! Ja? Fint. Det skal jeg si. Jeg heter Jo Fredrik (blank) og bor i (blank), (blank). Grunnen til at jeg nå plutselig begynner å blogge er min fasinasjon for norskfagets mange finter og finesser. Det å la all denne informasjonen om norsk litteratur passere upåaktet hen ville være utenkelig. Derfor blir det meget forløsende for meg å kunne blogge løs om alle mine refleksjoner. For å ta et eksempel. I går, like etter jeg skummet gjennom Knut Hamsuns diktsamling Det vilde kor følte jeg en trykkende trang til å rable ned mine følelser. Samlingen inneholder både eksistensialistiske, erotiske og politiske dikt, og det mest bemerkelsesverdige er kanskje «Himmelbrev til Byron», adressert til den avdøde engelske poeten Lord Byron, et av Hamsuns forbilder. Om jeg bare hadde kjent slik en fantastisk litterær stilist som Hamsun var!
Om det var noe mere dere lesere lurer på er det bare å ta kontakt på telefon (blank) eller sende en e-post til (blank)@gmail.com. Men vær snille å vis hensyn, og forstå at jeg umulig kan svare på alle henvendelsene deres. Takk.

1 kommentar:

  1. Hei!

    Supert at vi endelig har funnet en plattform hvor du kan boltre deg med norskfaget:-) Du skriver kjempegodt, og jeg gleder meg til å følge bloggen din. Dessuten er det jo fint å lese om intertessen din for litteratur, jeg nekter å se noe ironi i innlegget ditt:-)

    Bjørnar

    SvarSlett